com hem visar allsvensk fotboll på både tv och webb

com hem visar årets säsong av Allsvenskan i direktsändning via pay-per-view. Nytt för i år är att matcherna förutom att sändas på digital-tv, även streamas på bredbandsportalen www.comhem.se. För alla tv-tittare lanseras även ett klippkort, för att göra det enklare att följa sitt favoritlag.
- Vår första säsong av Allsvenskan var mycket uppskattad. Det är därför extra roligt att kunna erbjuda fler möjligheten att följa svensk fotboll. Kunderna kan nu välja och betala för att titta antingen via datorn eller via tv:n, säger Per Nilsson, vd på com hem. Förra årets omfattande tv-täckning gav ett allmänt ökat intresse för fotboll som sport och Allsvenskan specifikt. Framgångarna med tv-sändningarna bidrog till ett ökat antal betalande besökare på arenorna. - Tack vare nya tekniska plattformar som digital-tv och bredband får Allsvenskan en ny arena som ökar valfriheten för de fotbollsintresserade. Samtidigt driver den här typen av innehåll utvecklingen av digital-tv och bredbandstjänster, fortsätter Per Nilsson på com hem. Inför årets säsongsstart erbjuds tittarna ett klippkort, där man kan se 13 matcher och bara betala för 10. Säsongen pågår från den 6 april till den 2 november med uppehåll för fotbolls-VM. Sportsäsongen fortsätter sedan med Elitserien i ishockey. För beställning av Allsvenskan via pay-per-view, gå in på www.comhem.se. com hem levererar underhållning och interaktiva tjänster via tv, internet och portalen com hem.se. com hem erbjuder analog och digital kabel-tv, höghastighetsinternet och ett antal interaktiva tjänster för konsumenter och fastighetsägare. com hem ingår i Telia Internet Services.