Telia öppnar Sveriges största resesajt

Telia har på sin nystartade portal www.comhem.se öppnat en resesajt i samarbete med Scanworld Travelpartner. På sidan finns Reseguidens sökmotorer som gör det möjligt för alla att snabbt få en överblick över och kunna beställa allt från charterresor till enskilda flygstolar eller sistaminuten-resor.
Den 26 februari fick Telias alla bredbandskunder en gemensam portal i www.comhem.se. Portalen fokuserar på nöjesinnehåll under rubrikerna Spel, Shopping, Hemma, Trädgård, Sport, Nöje, TV, Mobilt och Nyheter. Ny är Resegallerian som Telia byggt upp i samarbete med Scanworld Travelpartner. - com hem Resegallerian är det konkreta beviset på Internets överlägsna konsumentfördelar inom reseindustrin, säger Magnus Lundin, marknadschef på Scanworld Travelpartner. Det som gör Resegallerian speciell jämfört med andra resesajter är förutom innehållet, det faktum att närmare 200 000 bredbandskunder får upp länken varje gång de loggar in. På Resegallerian finns: - Charterresor från Always, Apollo, och Fritidsresor. - Sistaminuten-lista från ovanstående arrangörer som uppdateras varje timme. - Automatisk bevakning av charter baserat på önskemål om pris, destination, land och avresetid. - Solfaktor.com jämförande databas för val av arrangör, destination, hotell och pris. - 20 000 - 30 000 Weekend- och paketresor. - Lågprisflyg online från alla stora flygbolag. - Information om väder, valuta och reseguider i direkt anslutning till resmålen. - På Resegallerian får kunden en sällsynt god överblick över vilka alternativ som finns på resemarknaden. Önskar man sedan personlig service finns det på ett gratisnummer. Sajten är absolut unik i sitt slag, säger Anders Meyer, chef för Comhem.se.