Telia vann en Guldnyckel

Telia tilldelades i går kväll en Guldnyckel på DM-galan som hölls i Blå Hallen i Stockholms Stadshus. Priset delades ut i anslutning till den årliga DM-dagen som arrangeras av Swedma, Swedish Direct Marketing Association. Telia Fördel, Telias förmånsprogram, fick pris i kategorien bästa lojaliseringsprogram.
För att lojalisera privatkunderna driver Telia sedan 1999 ett förmånsprogram, Telia Fördel. Programmet belönar storkonsumenter och kunder som har många av sina tjänster i Telia. För varje krona kunderna betalar för att ringa (fast och mobilt), surfa, mejla eller faxa får de ett poäng som kan bytas ut mot Telia-produkter, nöjen eller resor. Den som vill kan också skänka sina poäng i form av pengar till Livslust (hem och yrkesskola för föräldralösa ungdomar i Lettland). Kunder får också riktade erbjudanden om nya tjänster, vilket visat sig ge mycket goda resultat då dessa kunder är väldigt svarsbenägna. Programmet är mycket framgångsrikt och 700 000 privatkunder har hittills anslutit sig. Förmånsprogrammet kommer att utvecklas ytterligare med olika servicenivåer och ökade möjligheter för medlemmarna att samla poäng. - I en stor koncern som Telia är det enormt viktigt att kunna enas kring en gemensam kundsyn och kundstrategi. Vår viktigaste tillgång är ju vår breda kundbas och vi måste investera för att behålla, utveckla och förstå våra kunder. Jag ser Telia Fördel som en plattform för vårt arbete med våra kundrelationer inom hela koncernen, säger Camilla Cramner, ansvarig för Telia Fördel. Det är en enorm kick och ett roligt erkännande från branschen att vi nu tilldelats en Guldnyckel för vårt arbete. Som byrå använder Telia Grey Momentum och som produktionsbolag KGM. Totalt finns det 13 kategorier i Guldnyckel-tävlingen och Telia Fördel var nominerad i kategorierna; lojalitet, IT & telecom och CRM-tillämpning.