com hem visar VM i fotboll

com hems digital-tv-kunder kommer att kunna se alla 64 matcher från VM i Korea och Japan i direktsändning. Det innebär att 1,2 miljoner com hem-anslutna hushåll har möjlighet att följa hela fotbollsfesten direkt i en särskild VM-kanal.
- com hem är glada att kunna ge svenskarna mest sport i tv. Vi har tidigare visat Elitserien i hockey och Allsvenskan i fotboll. Sändningarna från VM kompletterar vårt utbud och ger fler möjlighet att följa den stora fotbollsfesten i sommar, säger Per Nilsson, vd på com hem. Genom ett avtal med Telenor Plus har alla com hems digital-tv-kunder möjlighet att se samtliga 64 matcher live för 499 kronor. VM-kanalen börjar sända från första avspark fredag 31 maj och sänder till sista matchen den 30 juni i Japan. Totalt är det 64 matcher som spelas för att en ny världsmästare ska utses. 21 av de 64 matcherna visas exklusivt live på VM-kanalen. VM-kanalen består av fem olika kanaler med varierande innehåll och kamerafokus, där Highlight-kanalen visar de mest spännande situationerna nonstop under matchens gång. VM-kanalerna ligger efter varandra i kanallistan, så det är enkelt att zappa emellan. Matcherna kommer även att repriseras. - Vi är mycket nöjda med avtalet med com hem. Vi har en nordisk ambition med vår innehållssatsning och har som mål att så många fotbollsfan som möjligt ska få tillgång till vår VM-kanal. Därför är det mycket viktigt för oss att ha Sveriges största kabel-tv-operatör med i laget, säger Jon Nørstebøen, chef Content & Interactive Division, Telenor Plus. Beställning av VM-biljetten kan göras via com hem kundservice på telefon: 020-55 00 00. com hem levererar underhållning och interaktiva tjänster via tv, internet och portalen com hem.se. com hem erbjuder analog och digital kabel-tv, höghastighetsinternet och ett antal interaktiva tjänster för konsumenter och fastighetsägare. com hem ingår i Telia Internet Services.