Surfa mobilt, trådlöst och kostnadsfritt mellan flighterna

Telia Mobile inleder i veckan tillsammans med Hewlett Packard projektet "Fly & Try" på Bromma flygplats. Samtliga resenärer på Bromma flygplats får möjlighet att kostnadsfritt låna en handdator eller bärbar dator, ett W-LAN-kort samt ett 24-timmarsabonnemang från HomeRun.
"Fly & Try" är ett testprojekt för alla som flyger till eller från Bromma. Utlåningen av utrustning sker på samma sätt som vid biluthyrning, resenären lämnar kontokortsnumret som säkerhet. Det finns även möjlighet att få tjänsterna installerade på den egna datorn om man inte vill låna utrustning. - Syftet med "Fly & Try" är att visa främst affärsresenärer hur en mobil lösning kan underlätta och effektivisera arbetsdagen. Med Telia HomeRun blir väntetiden på flygplatsen istället effektiv arbetstid, eftersom du kan koppla upp dig och komma åt kontoret - oberoende av var du är, säger Mats Salomonsson, tf chef för Telia Mobile Sverige. Alla som deltar i "Fly & Try" har chans att vinna en bärbar HP Jornada 928 (handdator med inbyggd GPRS-del) samt W-LAN-kort och abonnemang från Telia HomeRun. Projektet pågår till den sista maj och kommer därefter att utvärderas. Alla som vill testa Telia HomeRun är välkomna att besöka Telias monter i avgångshallen på Bromma Flygplats. Om Telia HomeRun: Telia HomeRun möjliggör en mobil, trådlös bredbandsuppkoppling på platser som flygplatser, hotell, konferensanläggningar, vägkrogar, caféer, arbetsplatser eller i hemmet. Med hjälp av ett så kallat W-LAN-kort i datorn och ett HomeRun-abonnemang kan användaren enkelt koppla upp sig mot Internet eller det egna företagets intranät. Idag finns Telia HomeRun installerat på mer än 360 platser i Sverige, samt ytterligare 60 platser runtom i Norden.