Telia och TV4 i digitalt samarbete

Telia och TV4 inleder ett strategiskt samarbete. I den digitala och interaktiva tv- och bredbandsvärlden växer distribution och innehåll samman. Genom att samarbeta kan TV4 och Telia stärka varandra och gemensamt utveckla de digitala medierna.
Telia och TV4 inleder idag samarbetet inom följande områden: * Sveriges största kabel-tv-nät, Telias kabelmediabolag com hem, och TV4 förbereder distribution av TV4:s kommande tv-kanaler sport- och spelkanalen samt nyhetskanalen. com hem sänder redan TV4:s nya chat-fönster Mediteve. * com hems digital-tv-kunder kommer kunna se TV4:s digitala sändningar. * Telia e-bolaget med comhem.se och TV4 inleder ett samarbete mellan företagens websajter som tillsammans kan bilda Sveriges absolut största mediesajt. * Telia och TV4 inleder ett projekt för att utveckla interaktiv tv-annonsering. * Position X är ett tv-program som kommer att visas i TV4. Programmet produceras av Strix och sponsras av Telia. Position X har premiär på sensommaren och programledare blir Martin Timell. Position X kommer att sändas vardagar, måndag till fredag. Med hjälp av mobil positionering ska deltagarna jagas genom Sverige. Tittarna kan följa jakten både på tv och nätet. - Det är viktigt att vi säkrar distributionen av våra nya digitala tv-kanaler, säger TV4:s vd Jan Scherman. Tillsammans med Telia når vi den stora publiken. På sikt kommer vi också att kunna erbjuda våra annonsörer helt nya möjligheter i den digitala världen. - I framtiden blir skillnaden mellan bredband och tv försumbar och tillsammans med TV4 kan vi leda den utvecklingen i Sverige. Det här innebär direkta fördelar för alla com hem-kunder idag och bäddar för helt nya upplevelser för våra gemensamma kunder i framtiden, säger Indra Åsander, chef för Telia affärsområde Internet Services.