com hem lanserar Skattjakten - nytt spel i digital-tv:n

com hem lanserar det egenutvecklade digital-tv-spelet Skattjakten. Alla com hems digital-tv-kunder kan använda fjärrkontrollen för att spela spelet direkt i tv:n. Spelet är en del i satsningen på spel i digital-tv-boxen som inleddes med familjespelet NE-spelet som släpptes tidigare i år.
- com hem erbjuder underhållning och upplevelser via tv och pc. Spel i olika former är ett utmärkt exempel på interaktiv underhållning som lämpar sig väl via tv. Hela familjen kan enkelt spela det nya spelet Skattjakten via tv:ns fjärrkontroll, säger Per Nilsson, vd på com hem. Skattjakten är ett actionspel där man ska plocka upp skattkistor och samtidigt undvika fiender och fallande stenar. Man samlar poäng genom att hämta upp alla skattkistor. I spelet finns 50 olika banor som byts ut och uppdateras kontinuerligt. Att spela en omgång kostar 5 kr. Betalningen registreras direkt via telefonen och kostnaden läggs på den vanliga telefonfakturan. Varje månad har com hem en tävling och den som har det högsta sammanräknade resultatet, vinner ett pris. Det innebär att varje enskild spelare kan skicka in hur många resultat som helst. Samtliga inskickade resultat räknas samman. Att skicka in sitt resultat kostar 10 kr/gång. För ett par månader sedan lanserade com hem NE-spelet, ett kunskapsspel från Nationalencyklopedin. com hem levererar underhållning och interaktiva tjänster via tv, internet och portalen com hem.se. com hem erbjuder analog och digital kabel-tv, höghastighetsinternet och ett antal interaktiva tjänster för konsumenter och fastighetsägare. com hem ingår i Telia Internet Services.