Telia HomeRun i samarbete med italiensk operatör

Telia HomeRun har tecknat ett roamingavtal för W-LAN med den italienska operatören Megabeam. Det är första gången i Europa som två operatörer med trådlösa bredbandsnät i drift tecknar ett roamingavtal.
Roamingen fungerar redan och innebär att Telia HomeRun-kunder med månadsabonnemang kan surfa utan kostnad i Italien t.o.m. den 31 augusti. Därefter utvärderas och prissätts tjänsten. Megabeam täcker i dag över 70 procent av Italiens viktigaste affärsflygplatser. Med HomeRun kan affärsresenärer och andra som vill surfa mobilt koppla upp sig mot Internet eller det egna företagets intranät. HomeRun finns på över 380 platser i Sverige, ytterligare drygt 70 inom resten av Norden och på 7 SAS-lounger utanför Norden. Nätverket finns på flygplatser, järnvägsstationer, hotell, konferensanläggningar, idrottsanläggningar, vägkrogar, caféer och arbetsplatser. Telia HomeRun erbjuder överföringshastigheter upp till 11 Mbit/s. Roaming innebär att två operatörer avtalar att deras kunder får tillgång till varandras nät. För ytterligare information om Telia HomeRun gå in på www.homerun.telia.com