Halebop först med att erbjuda musiknyheter via MMS

Från och med den 22 juli erbjuder Halebop som första aktör musiknyheter via MMS. Tjänsten MusicUpdate består av musik och bilder från aktuella artister från bolagen BMG Music, Diesel Music och Virgin Music.
Tjänsten kommer i ett första skede att erbjudas till de första användarna av Nokias nya multimedia-telefon 7650. - Det här visar återigen att Halebop Mobil är en uppstickare att räkna med. Vi tror att det är en viktig signal till hela branschen att någon vågar ta första steget. Dessutom ser vi musik som ett mycket intressant område som vår målgrupp har ett stort intresse av. Förutom MusicUpdate kommer vi även erbjuda användarna att mellan sig skicka egna MMS-meddelanden som de sätter ihop samt att skicka foton från 7650 till kompisar via email, säger Mattz Alpberg på Halebop. Inledningsvis kommer MusicUpdate att erbjudas till de första köparna av Nokias nya mobiltelefon 7650. För att utnyttja tjänsten krävs inte att man använder Halebop Mobil utan den fungerar oavsett abonnemang. Tjänsten kräver dock att användaren har en mobil som klarar MMS och har aktiverat GPRS. - Det är mycket glädjande att Halebop som första aktör lanserar MMS-tjänster. Detta kan förhoppningsvis vara startskottet som får resten av branschen att vakna till och att det sker lagom till vår lansering av 7650 är förstås mycket bra, säger Sara Kullgren på Nokia.