Telia Homerun i spanskt W-LAN-samarbete

TeliaSonera Sverige har tecknat roamingavtal för trådlöst bredband (W-LAN) med Kubi Wireless -Spaniens största W-LAN-operatör. Företaget erbjuder W-LAN på över 100 platser i Spanien, däribland i flygbolaget Spanairs lounger. Samarbetet inleds den 19 januari.
Avtalet med Kubi Wireless innebär att Telia HomeRun-användare med Base eller Flat abonnemang nu får tillgång till mobil bredbandsuppkoppling på mer än 2300 platser i Europa varav 450 platser i Sverige.
Sedan tidigare har TeliaSonera Sverige roamingavtal för W-LAN med flera ledande hotspot-operatörer, bla Swisscom Eurospot, BT Openzone och Österrikiska Metronet. Totalt har TeliaSonera Sverige nu roamingavtal med sju operatörer i Europa vilket gör det möjligt för Homerun-kunderna att koppla upp sig i 15 länder.
Med HomeRun kan affärsresenärer och andra som vill surfa mobilt koppla upp sig mot Internet eller det egna företagets intranät när de är på resande fot. HomeRun erbjuds på flygplatser, hotell, konferens- och idrottsanläggningar, vägkrogar, caféer och arbetsplatser.
För ytterligare information om Telia HomeRun gå in på www.homerun.telia.com
Yvonne Hansen, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, 020-77 58 30