Drömpraktik på Melodifestivalen väntar Telia-vinnare

2004-10-19

Drömpraktik på Melodifestivalen väntar Telia-vinnare

Från och med den 25 oktober kan alla mellan 20 och 25 år anmäla sig till Telias nya SMS-tävling. Första pris är en praktikplats under Melodifestivalen 2005. Tävlingen pågår under sex veckor med start den 1 november.

Vinnaren kommer att få praktisera under hela Melodifestivalen mellan den 9 februari och den 13 mars 2005. Praktiken, där lön utgår, kommer att ge insyn i tv-produktion, event-planering och inte minst i själva genomförandet.

- För många är det en dröm att få jobba med media och därför vill vi gärna kunna erbjuda den här möjligheten, säger Lars Göran Wallmark, projektledare på segment Privat inom TeliaSonera Sverige. Vinnaren kommer att få fem mycket spännande och lärorika veckor under ett av vårt lands största och mest populära mediehändelser.

En relevant utbildning - pågående eller avslutad - och erfarenhet av projektarbete är meriterande. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av allt från att guida artisterna på tävlingsarenorna till att arbeta i presscentret. Vinnaren av praktikplatsen kommer också att få göra en egen videodagbok, vilken kommer att publiceras på Telias portaler.

Tävlingen är uppbyggd i två steg och den första delen pågår under sex veckor. Deltagarna får under dessa sex veckor svara på tre SMS-frågor i veckan. Frågorna kommer bland annat att handla om Melodifestivalen. Därefter kallas de bästa till intervjuer hos en uttagningskommitté som sedan erbjuder vinnaren den åtråvärda praktikplatsen.

Från och med den 25 oktober kan de som vill delta i tävlingen anmäla sig på www.telia.se/praktik. Den första tävlingsfrågan SMS:as ut till deltagarna måndagen den 1 november. På Telias hemsida kan de tävlande också följa varje steg i uttagningen. Genom att logga in på sin egen sida kan de se hur de ligger till i tävlingen och hur de svarat på tidigare frågor.

Ytterligare information till journalister kan lämnas av:
Lars Göran Wallmark, TeliaSonera Sverige,
projektledare segment privat,
tel: 08-504 540 90 eller 070-521 06 90.

TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. I december 2003 hade TeliaSonera 11 957 000 mobila kunder (37 610 000 inkl delägda bolag), 8 061 000 fasta kunder (9 160 000 inkl delägda bolag) och 1 631 000 internetkunder (1 691 000 inkl delägda bolag). TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen och Helsingforsbörsen. Pro formaomsättning januari-december 2003 var 81,7 miljarder SEK (EUR 9,01 miljarder) och antalet anställda var 26 694
Följande filer finns att ladda ned:
http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041019BIT20770/wkr0001.pdf Drömpraktik...