Sänkt pris på Telia Connect

2004-10-28

Sänkt pris på Telia Connect

Den 1 november sänker Telia priset på sin mobila företagstjänst Telia Connect. Det nya priset är 598 kronor i månaden (exkl moms). Då ingår 3G-kort, programvara, abonnemang och datatrafik motsvarande 1 000 MB. Utan extra kostnad, kan kunderna dessutom surfa från Telia Homeruns 800 platser i Norden.

Det är en tydlig trend bland svenska företag att alltfler väljer att arbeta alltmer utanför arbetsplatsen, för att öka effektiviteten, spara tid och minska stressen. Bland de 1 000 chefer som i maj 2004 deltog i undersökningen "Den mobila chefen", sa majoriteten att ett mobilt arbetssätt hos medarbetare och chefer möjliggör bättre lönsamhet. Närmare 80 procent anser att det är stimulerande att jobba mobilt och att det ger goda möjligheter till bättre kontakt med medarbetarna.

- Genom att utnyttja Telias styrka att kunna kombinera gsm, 3G och Homerun på det här sättet, och till det här priset, får vi ett erbjudande som förbättrar möjligheterna för företagen att ta det mobila språnget, säger Erik Heilborn, chef segment Företag, TeliaSonera Sverige.

Med Telia Connect kan användaren enkelt koppla upp sig till internet eller företagets intranät, oavsett var hon eller han befinner sig. Tjänsten väljer snabbast möjliga överföringshastighet i Telias rikstäckande mobilnät. I månadsavgiften för Telia Connect ingår månadsavgift och trafikavgifter för Telia Homerun inom Norden.

Erbjudandet sträcker sig till den 31 december 2004. Månadsavgiften på 598 kronor gäller när kunden tecknar abonnemanget Telia Connect med en bindningstid på 12 månader.

Ytterligare information till journalister kan lämnas av:
Maria Stråhle, pressansvarig segment Företag, TeliasSonera Sverige
tel 020-77 58 30