Halebop först i Sverige med mobil-blogg

I samband med Halebops lanseringen av mobil-bloggen har tre hiphop-band – turnéaktuella Snook, MBMA (Mobbade Barn med Automatvapen) och Chords - publicerat artistbloggar på www.halebop.se och Halebop GoGo (wap.halebop.se). Besöker man Halebop på nätet eller i mobilen kan man alltså ta del av artisternas vardag.

Alla kan enkelt skapa sin egen mobil-blogg. Allt som krävs är att ett MMS skickas till nummer 72333. Ordet BLOGG ska stå som första ord i meddelandetexten. Kostnaden för att skapa en personlig blogg är 5 kr/MMS plus eventuell trafiktaxa. Sedan är det bara att tipsa kompisen om att det finns något kul att läsa.

- Det här är ett lätt och roligt sätt att tala om för kompisarna vad man gjort, gör eller ser. Dessutom är det kostnadseffektivt eftersom man inte behöver skicka ett MMS till varje kompis, säger Lars Roth på Halebop. Vi tror att det här kommer att resultera i att användningen av kameratelefoner ökar.

Mobil-bloggen är resultatet av ett samarbete mellan Halebop och mobiltjänsteföretaget Aspiro.