Telia förenklar och sänker priset på mobilt bredband

Telia inför ett nytt enkelt sätt att använda den mobila bredbandstjänsten Telia Homerun och sänker samtidigt priset med upp till 40 procent. Det innebär att kunder kan surfa mobilt med hastigheter på upp till 11 Mbit/s för 800 kr i månaden på 800 platser Norden.

Telia inför möjligheten för användare som har valt Telia Homeruns basabonnemang (Base) att välja ett dygns uppkoppling till ett fast pris, 96 kr/dygn, Base 24. Ett bra alternativ för dem som periodvis behöver vara uppkopplade lite längre. Base 24 beställs enkelt i samband med inloggningen till Telia Homerun.

Prissänkningen, från 1 december, på Telia Homerun gäller både månadsavgift och minutavgifter. Månadsavgiften för Telia Homerun (Flat Rate) sänks från 1 395 kr till 800 kr. Månadsavgiften för basabonnemanget (Base) sänks samtidigt från 40 kr till 30 kr och minutavgiften från 2 kr till 1,60 kr.

Telia Homerun finns på mer än 800 platser i Norden varav 475 i Sverige. Base 24 fungerar på alla Telia Homeruns hotspots i Norden. Homerunkunder har även tillgång till ytterligare 10 000 hotspots i Europa.
______________
Alla priser i texten exkl.moms