Telia sponsrar SverigeTouren 2004 i beachvolley

TeliaSonera Sverige är en av tre huvudsponsorer för SverigeTouren 2004 i beachvolley som spelas mellan den 29/5 och 7/8.
Tillsammans med The Phone House och Sony Ericsson kommer Telia att finnas på plats och visa och sälja sina produkter och tjänster. Kunder kan till exempel testa MMS och Telia Go på mobilen. Telia Go är en mobil portal som man enkelt kan nå mobila tjänster som till exempel nyheter, väder och nöje. Dessutom kan man köpa ringsignaler och bakgrundsbilder.
- Tillsammans med våra samarbetsparter möter vi på detta sätt en viktig målgrupp på evenemang som lockar massor av ungdomar och familjer, säger Mats Alpberg, projektledare på TeliaSonera Sverige. Dessutom är beachvolley en OS-gren så vi kommer säkert att få se mycket av denna spännande sport i år.
SverigeTouren är den högsta tävlingsnivån i Sverige i OS-sporten beachvolley. Till tävlingarna är landets högst rankade spelare kvalificerade. Premiären spelas på Heden i Göteborg. Tävlingarna inleds på lördag (29/5) med gruppspel som fortsätter under söndagen. Kvartsfinaler spelas under söndag kväll och semifinaler och finaler under måndagen.
Mats Alpberg, säljansvarig nya kanaler, TeliaSonera Sverige, tfn. 070-555 66 00