TeliaSonera Sverige sänker priset på bredband

Idag sänker TeliaSonera Sverige priset på tre av sina bredbandsabonnemang till privatkunder. Det gäller Telia Bredband 250, 500 och 2000 och sänkningarna är på mellan 20 och 36 kronor i månaden.
Idag, den 4 maj, sänker TeliaSonera Sverige priserna på sina mest populära bredbands-abonnemang för privatkunder på den svenska marknaden. Telia Bredband 250 sänks från 299 kronor per månad till 279 kronor. Telia Bredband 500 sänks från 375 kronor till 339 kronor och Telia Bredband 2000 sänks från 449 kronor till 419 kronor (alla priser inklusive moms). Priset för Telia Bredband 8000 är oförändrat 449 kronor per månad.
- Med prissänkningen, som gäller både nya och befintliga kunder, blir Telias bredbandsportfölj ännu attraktivare för våra kunder, säger Indra Åsander, chef för segment Privat inom TeliaSonera Sverige. Dessutom får vi en tydligare prissättning där kunden betalar mer ju snabbare bredband han/hon väljer.
TeliaSonera Sverige erbjuder idag följande bredbandsabonnemang för privatkunder; Telia Bredband 250 (upp till 250 Kbit/s), Telia Bredband 500 (upp till 500 Kbit/s), Telia Bredband 2000 (upp till 2 Mbit/s) och Telia Bredband 8000 (upp till 8 Mbit/s).
Hans G Larsson, pressansvarig TeliaSonera Sverige, tfn. 020-77 58 30
Håkan Ström, pressansvarig TeliaSonera Sverige, tfn. 020-77 58 30