Svensk premiär för interaktiv livespelning på Internet - Live-konsert med Patrik Isaksson på nätet

Som första svenska artist kommer Patrik Isaksson att genomföra en interaktiv live-spelning på nätet. Spelningen sänds live från en lokal i Stockholm på onsdag den 23 juni. Bland annat blir det möjligt för tittarna att önska och rösta på låtarna under sändningen. Konserten är gratis och tillgänglig för Telias bredbandskunder.
Patrik Isaksson, just nu aktuell med nya singeln "Innan dagen gryr", klättrar varje vecka på den officiella svenska radiolistan, Music Control. I torsdags startade Patrik sin turné med premiär i Göteborg.
Under konserten på onsdag den 23/6 i Stockholm, kommer Patrik att spela hits från sina tre succéalbum. Den 40 minuter långa spelningen som produceras och sänds kommer att innehålla interaktiva tjänster. Tittarna kan både önska och rösta på favoritlåtar och ställa frågor till Patrik som besvaras mellan låtarna.
Streaming är en metod för att överföra t ex en TV-sändning över Internet. Tekniken innebär att sändningen delas upp i små "filpaket" som skickas över i takt med att mottagaren tar emot dem. Det betyder att man kan se materialet i samma ögonblick som det sänds, utan att filen först måste laddas ner. Patrik Isakssons spelning kommer att sändas i Windows Media-format, vilket innebär att användaren behöver en Windows Media Player för att se konserten.
Spelningen är ett samarbete mellan Telia, Sony Ericsson och Sony Music.
För mer information om:
Patrik Isaksson: se www.patrikisaksson.com
Spelningen se: www.startsidan.telia.se
Sony Ericsson hänvisas till www.sonyericsson.com
Om Patrik Isaksson:
Patrik Isaksson har med tre album sålt ca 250 000 album i Norden. Med hits som "Du får göra som du vill", "Kom genom eld, "Hos dig är jag underbar", "Ruta 1", "1985" och nu senast "Innan dagen gryr" är Patrik en av våra populäraste manliga artister i Sverige idag.
Håkan Ström, pressansvarig segment Privat 020-77 58 30