Telia ingår partnerskap med Netwise

TeliaSonera Sverige har tecknat avtal med Netwise AB om att införliva deras produkter inom hänvisning, röststyrning och IP-telefoni i Telias produkt-sortiment mot stora företagskunder i Sverige.
Telia har tidigare kunnat erbjuda utökningar, uppgraderingar och service på redan installerade Netwiseprodukter. Nu tar man steget att aktivt erbjuda dem till marknaden.
- Vi tillför nu ytterligare värde för kunderna i och med att vi blir en mer komplett leverantör som tar hand om helheten, säger Anders Gylder, chef för Segment Storföretag, TeliaSonera Sverige. Detta är ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande inom IP-telefoni och förbättra vår service, vilket gör det enklare för kunderna.
Netwise AB utvecklar och marknadsför programvara och tjänster inom IP-telefoni, bland annat telefonist- och meddelandesystem, och är en av marknadens ledande leverantörer i Norden.
- Vi är glada att Telia nu aktivt kommer att erbjuda kunderna våra produkter. Telia blir en strategiskt viktig partner i vår fortsatta produktutveckling och tillväxtsatsning, säger Anders Wahlström, VD för Netwise.
Anders Gylder, chef segment Storföretag, TeliaSonera Sverige 08-688 41 79