Telia bygger trådlöst bredband till sim-SM

När svenska simeliten gör upp om medaljerna under SM-tävlingarna utomhus kommer Telias publika WLAN-lösning Telia HomeRun att finnas på plats. Det trådlösa nätet kommer att täcka hela området kring den stora utomhusbassängen och gör det möjligt att följa simtävlingarna i realtid via Internet med s k "on-line-timing". Journalister kan också med hjälp av WLAN-tekniken leverera sitt nyhetsmaterial direkt till hemma-redaktionen. Tävlingarna som genomförs i Eriksdalsbadet i Stockholm startar onsdagen den 14 juli och pågår till
och med söndagen den 18 juli.
Telia HomeRun medger trådlös uppkoppling med hastigheter upp till 11Mbit/sek och finns på 450 platser i Sverige och sammanlagt 6 500 platser i 17 länder i Europa.
Med Telia HomeRun kan affärsresenärer och andra som vill surfa mobilt koppla upp sig mot Internet eller det egna företagets intranät när de är på resande fot. Telia HomeRun erbjuds på flygplatser, hotell, konferens- och idrottsanläggningar, vägkrogar, caféer och arbetsplatser.
TeliaSonera Sveriges Presstjänst 020-77 58 30