Anastacia och Alanis Morissette flyttar in i Telia Go

Från och med idag kan alla Telias mobilkunder som använder den mobila tjänsten
Telia Go, ladda ner musik, ringsignaler och bilder på populära artister direkt till mobilen. TeliaSonera Sverige har tecknat avtal med Ericsson om den mobila musiktjänsten M-USE. Avtalet innebär att Telia distribuerar tjänsten och att Ericsson har ansvaret för drift och underhåll.
Idag öppnar en helt ny avdelning i Telia Go. Den kommer att ligga i "spel, ljud och bild-kategorin" på Telia Go och innehåller musik, ringsignaler och MMS-bilder på artister från de stora skivbolagen Sony Music och Warner Music International. Materialet laddas ner rakt i mobilen via Telia Go. Samarbetet ger kunderna tillgång till originalmusik från artister som Anastacia, Alanis Morissette, Gunther & The Sunshine Girls, Lena Philipsson och Patrik Isaksson. Genom Telia Go erbjuds sedan tidigare ett stort utbud av ringsignaler som nu breddas ytterligare vid lanseringen av Ericssons tjänst M-USE.
Ericsson sköter drift och underhåll samt kontakterna med skivbolagen och ansvarar för att fylla på med det hetaste innehållet från de största skivbolagen. Kunderna kommer att kunna lägga upp sin egen profil med favoritartister och därmed skräddarsy den information som kan skickas ut till dem.
För 25 kronor får man exempelvis två MMS-bilder på artisten, och ett musikklipp på 30 sekunder. Artisthälsningar och ringsignaler i det nya ljudformat Realtones - det vill säga en riktig låt som ringsignal - kostar också 25 kronor styck. Polyfona ringsignaler, bakgrundsbilder och autografer kostar 15 kr per styck.
Håkan Ström, TeliaSoneras Presstjänst, 020-775830