Telia inleder samarbete med GAME

Idag blir GAME, Europas ledande återförsäljare av data- och tv-spel, officiell återförsäljare till Telia. Detta innebär att kunder från och med idag kan köpa Telias bredbandsprodukter i GAME:s butiker i Stockholm.
Från den 2 september kan man i GAME:s Stockholmsbutiker, köpa bredband från Telia. I ett första steg kommer man att erbjuda ett startpaket för nätverksspel som skall göra det enkelt att komma igång.
- Vi breddar distributionen i takt med att utvecklingen av produkter som bygger på Internet- anslutningar ökar. Tv- och dataspelsmarknaden är just nu på väg att gå in i en ny generation där spelandet via Internet exploderar, säger Fredrik Rudberg, försäljningschef för segment Privat på TeliaSonera Sverige.
Det första erbjudandet är ett startpaket för Internetbaserade nätverksspel och består av Telia Bredband, Sony PlayStation 2, en PlayStation nätverksadapter, samt ett fotbollsspel för nätverksspel. Allt är paketerat för att göra det enkelt att komma igång.*
- Att kunna spela mot andra personer varsomhelst på jorden via Internet och bredband öppnar het nya dimensioner inom tv- och dataspel, säger Fredrik Rudberg.
Paketet kostar 999 kr säljs i ett 20-tal butiker i Stockholm både i Telias butiker och hos GAME.
Tv-spelsbranschen omsätter idag 1,8 miljarder kronor i Sverige i år och snittkonsumentens ålder är omkring 26 år.
_____
* Det behövs också ett ADSL modem som kan köpas i Telias butiker