Telia lanserar fria mobilminuter till alla operatörer

De nya prisplanerna Telia Mobil 30, Telia Mobil 100 och Telia Mobil 300 är direkt gjorda för privatkunder och gäller lika många minuter som namnen anger. Priserna varierar från 59 kr till 299 kr per månad. Skulle man någon månad prata så mycket att de fria minuterna tar slut gäller Telias vanliga mobilpriser resten av månaden.

Fakta: 59 öre tas ut i öppningsavgift per samtal. Efter förbrukade fria minuter är minutpriset helgfri måndag – fredag kl 07–19: 3:90 kr till alla svenska nät. Övrig tid: 30 öre till Telias och Halebops mobilnät och alla fasta nät samt 2 kr till övriga mobilnät i Sverige.

SMS till Telias och Halebops nät kostar alltid 85 öre, till övriga svenska nät 1,25 kr, till utländsk operatör 1,50 kr. MMS kostar alltid 2,90 kr per meddelande. Ej förbrukade fria minuter förs ej över till ny månad. Videosamtal ingår inte i de fria minuterna. (Alla priser är inklusive moms).

Telias hittillsvarande prisplaner, inklusive en äldre variant av Telia Mobil 100 (tecknat före den 20 januari), och övriga fasta och rörliga priser påverkas inte.