SurfPort Awards – TeliaSonera belönar innovativa och lättanvända mobila innehållstjänster

TeliaSonera presenterar nu nomineringarna för SurfPort Awards, som är ett initiativ i samarbete med Sony Ericsson, med syfte att belöna och inspirera innehållsleverantörer i utvecklingen av mobila internettjänster i Norden och Baltikum.

- Med SurfPort Awards vill vi både belöna och inspirera utvecklingen av innehåll till TeliaSoneras gemensamma mobila internetportal SurfPort. Det viktigaste för oss är att erbjuda nyttiga, underhållande och lättanvända mobila internettjänster för våra SurfPort-kunder i de nordiska och baltiska länderna. Nomineringarna för SurfPort Awards är ett tydligt sätt att visa på innehållsleverantörernas betydelse för att möjliggöra detta, säger Martin Vendel, produktchef mobila tjänster, TeliaSonera AB.

Prisutdelningsceremonin äger rum i Köpenhamn den 28 oktober tillsammans med de nominerade innehållsleverantörerna och andra representanter för telekommunikationsbranschen i Norden och Baltikum.

Priskategorier: Nominerad innehållsleverantör:

musik
RocketScience, Finland
Paragallo Mobile, Norge

Närmare information om de nominerade företagen i bifogad fil.

Om SurfPort
SurfPort är TeliaSoneras gemensamma mobila internetportal i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Litauen. SurfPort ger användarna snabb och enkel åtkomst till underhållningstjänster, e-post, sökmaskiner, positioneringstjänster, nyheter och mycket annat.