Telia lanserar nya mobilabonnemang; 59 öre i minuten – till alla – alltid

"Telia Mobil till alla" är ett av marknadens bästa mobiltelefonierbjudanden. För 59 kronor i månaden och 59 öre/minut ringer kunderna till alla inom landet, oavsett operatör, dygnet runt. Den andra nyheten som Telia presenterar för privatkunderna är "Telia Mobil kväll & helg". För 29 kronor i månaden får kunden ringa från 29 öre/minut kvällar och helger, övrig tid 1,99 kronor/minut. Båda abonnemangen har en öppningsavgift på 59 öre/samtal.

– Vi har dagligen kontakt med över 40 000 kunder via vår kundtjänst, våra butiker och via Internet. Det ger oss en unik möjlighet att lyssna på kunderna och anpassa våra erbjudanden efter deras behov och önskemål. Den nya ”59-öringen” är ett efterfrågat och prisvärt erbjudande för de som vill ringa dygnet runt till vem som helst i Sverige. Dessutom hoppas vi att de nya abonnemangen ger möjlighet för fler att upptäcka fördelarna med att ringa med Sveriges bästa täckning*, säger Marie Ehrling, vd för TeliaSonera Sverige.

Nya erbjudanden även för företag

På företagssidan erbjuder Telia två nya mobilabonnemang. "Telia Jobbmobil Dubbel" innebär att företagskunderna, för 329 kronor i månaden, kan ringa för noll kronor per minut till 5,2 miljoner fasta telefonnummer i Sverige och till 4,3 miljoner mobilkunder hos Telia. "Telia Jobbmobil Start" kostar 99 kronor/månad och då får man ringa till Telias mobilkunder och alla fasta telefoner för 69 öre/minut. Dessutom slopar Telia minutavgiften på samtal från mobilen till alla fasta nät i "Småföretagspaketet" och sänker månadsavgiften från 498 till 399 kronor. Samtliga dessa abonnemang har en öppningsavgift på 49 öre per samtal.

Ytterligare en nyhet på företagssidan är att Telia inför så kallad flat rate, 598 kronor /månad, för tjänsten Telia Connect.
* Sveriges bästa täckning
Telias mobilnät har i upprepade tester blivit utsett till landets bästa. Nu blir nätet ännu bättre när Telia under de närmaste åren bygger ut både täckning och kapacitet. Nätet kommer att täcka 90 procent av landets yta, mot dagens 70 procent. Dessutom ökar hastigheten i delar av nätet genom att man sätter ”turbo” på GSM-nätet med så kallad Edge-teknik och genom att utbyggnaden av 3G-nätet fortsätter.