TeliaSonera delar ut pris till Kent för ”Bästa nordiska artist” på Nordic Music Awards

I samband med nordiska musikgalan Nordic Music Awards i Köpenhamn den 29 oktober utsågs de bästa nordiska och internationella musikartisterna i ett antal olika kategorier. TeliaSonera som är en av huvudsponsorerna delade ut pris i kategorin bästa nordiska artist till Kent.

- Vi är mycket glada och stolta över få dela ut det vinnande priset i kategorin bästa nordiska artist till Kent som är en av Nordens och Sveriges mest välkända och populära popgrupper, säger Kelly Odell, marknadschef på TeliaSonera AB.

- Eftersom vi satsar mycket på att samarbeta med musikindustrin kring nya distributionssätt av musik och musikrelaterat innehåll så är Nordic Music Awards ett utmärkt tillfälle att visa på möjligheterna att erbjuda kunderna roligt och intressant innehåll på vår mobila internet portal Surfport, fortsätter Kelly Odell.

TeliaSonera hade i samband med Nordic Music Awards ett kampanjerbjudande tillsammans med Sony Ericsson kring TeliaSoneras mobila internetportal Surfport i Danmark, Norge och Sverige. Via Surfport kunde musikentusiaster följa urvalsprocessen och rösta på artister, ladda ner ringsignaler, bakgrundsbilder, teman samt annat exklusivt material från artister som uppträdde på Nordic Music Award.

Under det gemensamma kampanjerbjudandet med benämningen ”Dina favoritartister i mobilen” erbjöd TeliaSonera och Sony Ericsson också ”The Mobile Music Box”. ”The Mobile Music Box” innehöll de senaste musikmobilerna, mobilabonnemang samt ytterligare musikrelaterat material.

Mer information om pristagarna finns på www.nma05.com

Ytterligare information till journalister kan lämnas av:
Charlotte Züger, pressansvarig, TeliaSonera AB, tfn 020-77 58 30