Teliakunder får Stockholms filmfestival i mobilen

Telias mobilkunder har från och med i dag tillgång till den nya filmfestivaltjänsten via mobilportalen Telia SurfPort. Under rubriken Stockholms filmfestival kommer mobilanvändarna att kunna titta på trailers av filmer som visas under festivalen, få information om festivalprogram och få tillgång till en sökfunktion som möjliggör sökning på sektion, film och dag.

– Vi arbetar målmedvetet med att göra vår mobilportal så värdefull och användarvänlig som möjligt. Att göra Stockholms filmfestival tillgänglig för våra mobilanvändare är ett gott exempel på kombinerad nytta-och-nöje-tjänst som vi vill ge våra kunder, säger Kent Jonsson, chef för mobilerbjudanden för privatkunder på TeliaSonera Sverige.

Stockholms filmfestival pågår den 17-27 november. Festivalen ligger i framkant med ny teknik i filmvärlden:

– Att festivalbesökare och andra filmintresserade får information via mobilen underlättar planeringen och gör att de får ut ännu mer av festivalen. Eftersom de flesta har en mobil når vi ut till väldigt många med de senaste filmerna först. Vad jag vet blir detta världspremiär för festivalinformation på en mobilportal, säger Git Scheynius, festivalchef på Stockholms filmfestival.

Informationen om Stockholms filmfestival är tillgänglig för kunder med mobilabonnemang eller kontantkort hos Telia. För att kunna titta på trailers i mobilen behövs en 3G-mobil. Övriga festivaltjänster fungerar även via GSM- mobiler. Att titta på filmtrailers i festivaltjänsten är kostnadsfritt.