Trådlöst bredband på Ibis-hotellen i Sverige

Telia HomeRun är Telias tjänst för trådlös bredbandsuppkoppling med W-LAN-teknik. Med HomeRun är det enkelt att jobba effektivt med sin bärbara dator även på platser där man kanske inte förväntar sig att ha tillgång till internet. Användare kan koppla upp sig mot internet och nå sitt företags intranät och e-post från exempelvis flygplatser, hotell, konferensanläggningar, caféer, vägkrogar och idrottsplatser över hela världen. Till och med ombord på vissa flygplan, exempelvis på SAS långflygningar, kan man använda tjänsten. Genom samarbeten med roamingpartners utomlands kan man använda Telia HomeRun på mer 10 000 platser i 20 länder.

Telia bygger kontinuerligt ut HomeRuns täckningsområde. Senast i raden av samarbeten är ett avtal med Accor Hotels Scandinavia som driver 14 hotell under varumärket Ibis i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Gäster och besökare på hotellen kan nu enkelt hantera sådant som förr fick vänta tills man var tillbaka på kontoret.

Kunderna kan välja mellan en låg månadskostnad och att betala per minut, lite högre månadskostnad med obegränsad uppkoppling eller dygnskort utan fast månadskostnad.

För mer information, priser, aktuella listor över täckningsområden och roamingpartners se www.homerun.telia.com