Alla hjärtans dag: Telia är det mest romantiska företaget

Telia toppar listan på romantiska varumärken i kategorin teleoperatörer. På listan finns företag som med sina namn kunde ha förväntats placera sig bättre. Men det romantiska sitter uppenbarligen inte i namnet utan i upplevt värde.

– Det här är jätteroligt. Målsättning med vårt varumärkesarbete är ju att svenska folket ska tycka om Telia och att då bli utnämnd som det mest romantiska telekomföretaget är bara fint, säger Karin Moberg, varumärkesansvarig på TeliaSonera Sverige. Samarbetet med Match.com är ett sätt att ge kunderna en tjänst som många uppskattar.

– I dag dejtar många på nätet. Det ses inte längre som suspekt eller udda att träffas på det här sättet, säger Karin Moberg. De flesta som väljer att dejta på nätet är ute efter seriösa förhållanden och tycker inte att de får rätt kontakt på krogen eller andra mer traditionella romansställen. Nätdejtande är i dag den tredje största inkomstkällan på Internet.

Match.com räknas som det största dejtingföretaget i världen och återfinns bland annat på www.startsidan.telia.se