Telia bjuder på Melodifestivalen direkt i mobiltelefonen

Melodifestivalen sänds i år direkt från fem städer runt om i landet. Göteborg den 12 februari, Linköping 19 februari, Skellefteå 26 februari. Växjö 5 mars och finalen i Stockholm den 12 mars. Samtliga sändningar kommer att kunna ses direkt av de Teliakunder som har en 3G-telefon.
Telias nästan fyra miljoner mobilkunder erbjuds dessutom ett digert utbud av Melodifestivalstjänster på mobilportalen TeliaGo, med text, bild och video. Där kan man läsa nöjesnyheter, kolla in gamla melodifestivalsgodingar på video, ladda hem ringsignaler eller besök artisternas egna bloggar *. Telia bjuder sina kunder på direktsändningarna från festivalen. Övriga tjänster på TeliaGo debiteras till normal taxa.

¬- Melodifestivalen är ett av de största och mest folkkära evenemangen under året och vi vet att miljontals svenskar på olika sätt kommer att ta del av det som händer på festivalscenen, säger Indra Åsander, chef för Privatkunder på TeliaSonera Sverige. Det är därför extra roligt att vi kan bjuda våra kunder på direktsändningarna i mobilen, så att så många som möjligt kan prova och själva uppleva vad mobilt Internet kan erbjuda i dag.

Alla Telias mobilkunder kan ta del av melodifestivalstjänsterna, men i olika utsträckning beroende på telefon och nät. Direktsändningarna kräver till exempel en 3G-telefon. Telia Go fungerar i dag på över 160 telefonmodeller. Den som redan har någon av dessa telefoner med Telia-abonnemang, eller Telia Refill, kan enkelt och utan kostnad aktivera Telia Go. Allt som krävs är att man skickar ett SMS med texten "teliago" till 4466 och följer instruktionerna i de SMS som automatiskt skickas tillbaka. Läs mer på www.telia.se/go

* En ”blogg” är en webbplats som uppdateras ungefär som en dagbok.

Ytterligare information till journalister kan lämnas av:
TeliaSonera Sveriges presstjänst 020-77 58 30