Telia lanserar mobilsamtal till fastpris för företagare

Den nya abonnemangsformen Telia Jobbmobil vänder sig i första hand till små- och medelstora företag som ringer mycket mobilt inom det egna företaget och som vill ha bättre kontroll över sina mobilkostnader. Med Telia Jobbmobil tillkommer inga extra kostnader för mobilsamtalen, utöver öppningsavgiften, när man ringer mobilt till andra Telia-mobiler (inklusive Halebop).
För samtal till det fasta nätet och för samtal till andra mobiloperatörer tillkommer minutpris, utöver öppningsavgiften.

Fakta om abonnemanget: Öppningsavgift: 40 öre per samtal. Samtal till det fasta nätet (oavsett operatör): 60 öre per minut. Samtal till andra mobiloperatörer: mellan 2 kr och 2,80 kr beroende på operatör. Minutpriserna gäller dygnet runt. Redan när man ringer mer än åtta minuter per dag till andra Teliamobiler börjar det nya abonnemanget löna sig. Bindningstiden för Telia Jobbmobil är 12 månader. Samtliga priser är exkl moms.