TeliaSonera lanserar WLAN-tjänsten HomeRun ombord på flygplan

TeliaSonera har tecknat ett roamingavtal med Connexion by Boeing, leverantör av trådlös Internetuppkoppling, om införande av TeliaSoneras trådlösa bredbandstjänst HomeRun på flygplan från och med idag. TeliaSonera tar ledningen i övergången till mobila-och internetbaserade tjänster genom sin fokuserade produktportfölj. HomeRun är en integrerad del av TeliaSoneras mobila tjänster.

“Tiden ombord kommer nu att bli mer effektiv och värdefull för våra kunder, eftersom de nu kan vara uppkopplade och arbeta under flygning”, säger Terje Christoffersen, Group Vice President för Marketings, Products & Services på TeliaSonera AB.

HomeRun kommer att vara tillgänglig i alla flygplan på SAS långflygningar och även på vissa av Lufthansas, ANA och Japan Airlines flyg.
För användning av tjänsten krävs bara vanligt HomeRun-abonnemang, bärbar dator och PC/WLAN-kort. Av säkerhetsskäl är användning av PC/WLAN-kort i kombination med 2G/3G inte tillåtet ombord på flyg.

Priserna baserar sig på flygtiden:

HomeRun-kunder i Sverige HomeRun-kunder i
och Norge: Finland:
Korta flygningar (-3h) 145 SEK/NOK 16 EUR
Medellånga flygningar (3–6 h) 195 SEK/NOK 21 EUR
Långa flygningar (6 h–) 295 SEK/NOK 32 EUR

HomeRun är för tillfället tillgänglig på mer än 10 000 platser i över 20 länder runt om i världen.

Mer information om tjänsten finns på www.homerun.telia.com.