Dina favoritartister i mobilen - TeliaSonera och Sony Ericsson lanserar “the Mobile Music Box”

TeliaSonera och Sony Ericsson sponsrar gemensamt Nordic Music Awards, ett årligt musikevenemang med ledande nordiska och internationella musikartister. De bägge företagen lanserar i samband med det ett gemensamt kampanjerbjudande ”the Mobile Music Box”, med de senaste mobiltelefonerna för musik från Sony Ericsson, mobilabonnemang från Telia och NetCom samt annat musikrelaterat material. Galaevenemanget för Nordic Music Awards hålls den 29 oktober i Köpenhamn och kommer att direktsändas i tv i Danmark, Norge och Sverige.

TeliaSonera deltar i evenemangen kring Nordic Music Awards i Danmark, Norge och Sverige med sin mobilportal Surfport. Via Surfport kan musikentusiaster följa urvalsprocessen och rösta på artister, ladda ner ringsignaler, bakgrundsbilder, teman samt annat exklusivt material från några av de artister som kommer att uppträda på Nordic Music Award.

- Nordic Music Awards är utmärkt tillfälle för oss att visa vårt engagemang i att erbjuda roliga och innovativa tjänster via vår mobilportal Surfport till ungdomar i de nordiska länderna, säger Kelly Odell, marknadschef på TeliaSonera AB.

- Vi är väldigt stolta över det fantastiska mottagande som våra Walkman-modeller fått på marknaden och bland våra kunder. Nordic Music Awards är ett fantastiskt musikevenemang och vårt samarbete ger oss en unik plattform att nå musikintresserade kunder och, säger Ola Lilja-Molén, nordisk marknadschef på Sony Ericsson.

TeliaSonera och Sony Ericssons gemensamma kampanjerbjudande under benämningen ”Dina favoritartister i mobilen” består bland annat av ”The Mobile Music Box”. Denna kommer att innehålla de senaste SonyEricsson mobiltelefonerna för att lyssna på musik (J300i, K600i, W800i, K700i och K750i, modellerna varierar i länderna) tillsammans med mobilabonnemang från Telia i Danmark och Sverige samt mobilabonnemang från NetCom i Norge. Boxen innehåller även en CD-skiva med musikmaterial från några av artisterna som kommer uppträda på Nordic Music Awards, ringsignaler, bakgrundsbilder, videos, ett mobilsmycke, mer information om Surfport samt en personlig kod för exklusivt material på Surfport. Boxen kommer att finnas till försäljning i Telias och NetComs butiker samt hos återförsäljare från och med slutet på september.

Mer information om The Mobile Music Box från TeliaSonera och Sony Ericsson och relaterade aktiviteter i Danmark, Norge och Sverige finns på kampanjsajterna i respektive land:
www.telia.dk/nma05
www.netcom.no/nma
www.telia.se/nma

Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikations¬marknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör, PC-kort och M2M-lösningar. Företaget, som grundades år 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony, har sitt huvudkontor i London och ca 5 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Mer information finns på www.sonyericsson.com

Information om själva evenemanget för Nordic Music Awards finns på www.nma05.com