Timbuktu och svenska hiphop-eliten i Telias mobiler

Telias mobilkunder som har en 3G-telefon kan se konserten direkt i sin mobil via mobilportalen Telia SurfPort. Konserten är uppdelad i åtta avsnitt för att underlätta för kunderna. På bredbandsportalen teliastartsidan.se och i Telia Digital-tv visas konserten i sin helhet. Konserten arrangerades av Juju Records och under den nästan en timme långa filmen uppträder Timbuktu, Chords, Spotrunnaz, Looptroop och Damn.

– Vi vill ge våra kunder möjligheten till musikupplevelser oavsett tidpunkt och var de befinner sig, säger Indra Åsander, chef för segment Privat på TeliaSonera Sverige.

På Telia SurfPort och på teliastartsidan.se finns ytterligare material med Timbuktu, bland annat fyra av artistens låtar som realtones - en Sverigepremiär i sig, då låtarna enbart funnits som polyfoniska ringsignaler tidigare.

Konsertmaterialet finns tillgängligt i Telias kanaler till den 2 maj.

Att titta på konserten i Telia Digital-tv och på teliastartsidan.se är kostnadsfritt. I Telia SurfPort betalar kunden trafikavgiften, max 9 kronor/dygn.