Skärgården är stockholmarnas hetaste arbetsplats i sommar

I dagarna börjar semestern för en hel del svenskar, men många börjar inte sin semester förrän en bit in i juli eller ännu senare. Traditionellt är det först på semestern som vi kommer iväg till skärgården, lantstället eller bara ut i solen. Med den nya tekniken har många dock möjlighet att jobba fritt, var de vill och när de vill. I Telias undersökning svarar 90 procent av stockholmarna att de redan idag arbetar utanför kontoret eller att de skulle vilja göra det.

–Många vill prova på att arbeta utanför kontoret och sommaren är en perfekt tidpunkt för detta flexibla arbetssätt. Med den nya tekniken behöver man många gånger inte sitta kvar på kontoret när kollegorna är på semester och solen lyser, utan man kan sköta sitt jobb lika bra från sommarstugan, säger Gunilla Åberg, marknadschef, TeliaSonera Sverige, segment Företag.

Stockholms skärgård är en arbetsplats som många drömmer om inte bara stockholmare. Dit skulle både norrlänningar och skåningar gärna åka för att jobba. Därutöver är det stora regionala skillnader när det gäller var man helst arbetar i sommar, och man väljer gärna platser i närheten av där man bor. Skåningar väljer helst Österlen och västsvenskar föredrar Smögen och Marstrand.

10-i-topp – Här är stockholmarnas hetaste arbetsplatser
1. Stockholms skärgård
2. Gotland
3. Dalarna