Stäng av tv:n och följ friidrotts-EM i mobilen

Från och med idag finns EM-tjänsterna tillgängliga för Telias 4,4 miljoner mobilkunder. Förutom att läsa EM-nyheter och se på tv-sändningar kan de få evenemangstips, ladda ner ringsignaler och bilder med EM-anknytning samt spela via Svenska Spel.

– Friidrottsintresset är stort bland svenskarna. Tävlingarna kommer att engagera hela Sverige och Telia vill självklart göra allt för att så många som möjligt enkelt ska kunna följa spänningen och resultaten oavsett om de befinner sig i skogen, på stranden eller vandrar i fjällen. Med Sveriges bästa mobiltäckning blir det möjligt, säger Indra Åsander, chef för privatmarknaden på TeliaSonera Sverige.

EM-tjänsterna i Telia SurfPort är tillgängliga för kunder med mobilabonnemang eller kontantkort hos Telia. För att kunna titta på tv-sändningarna behövs en 3G- eller EDGE-mobil. För tjänsterna i SurfPort gäller en maxtaxa för datatrafiken på 9 kronor per dygn.

Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30