TeliaSonera presenterar SurfPort Awards nominerade

SurfPort Awards, årets stora händelse för innehållsleverantörer och mobila Internet-branschen går av stapeln den 25 januari 2007 i Stockholm. På galan utses 2006 års bästa mobila innehållstjänster på SurfPort.

SurfPort är den ledande mobila internetportalen i Norden och Baltikum och har över en miljon användare per månad.

- Vi är glada att våra innehållsleverantörer fortsatt att utveckla sina tjänster och är mycket nöjda över utvecklingen de senaste året. Antalet tjänster på SurfPort ökar stadigt och fler och fler av de välkända varumärkena gör sig tillgängliga på det mobila Internet. Förutom musik och tv är tjänster där användarna själva producerar innehållet, exempelvis mobil blogging, dejting samt uppladdning av egna videoklipp och bilder, på stark frammarsch, säger Henrik Nilsson, chef för SurfPort på TeliaSonera AB.

På SurfPort Awards delas priser ut i sex kategorier. 2006 års nominerade tjänster och innehållsleverantörer presenteras nedan.

Bästa innehållsleverantör

Sverige: Eniro, Finland: Fonecta, Norge: Aspiro, Danmark: Unwire, Litauen: Plius, Estland: Trio LSL

Bästa musiktjänst

Sverige: Source, fullängdslåtar, Inprodicon, Finland: Musiikkilataamo, fullängdslåtar, Helsingin Sanomat, Danmark: Mobile Music, fullängds låtar, EMI, Litauen: WES, Ringsignaler, WES, Estland: U-Pop, fullängdslåtar, Trio LSL