Telia bjuder sina kunder på fri turbo-3G-surf under 2008

Före årets slut kommer Telias kunder att kunna surfa med turbo-3G i de tre storstäderna. Samtidigt kommer det att finna turbo-3G på drygt 20 skidorter, däribland Åre, Sälen, Idre och Tärnaby.

– Att surfa med mobilt bredband är lika självklart som att ringa med mobilen. Våra kunder har alltid kunnat ringa med Sveriges bästa mobilnät. De ska naturligtvis också ha Sveriges bästa mobilnät för datatrafik och internetsurf, säger Håkan Dahlström, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Telias mobila bredband har rekordsålt i Telias butiker sedan i somras. Enligt IT Researchs försäljningsstatistik för tredje kvartalet 2007 ökade försäljningen av mobilt bredband i Sverige med 382 procent, jämfört med samma kvartal förra året.

Den 23 november lanserar Telia ett julerbjudande för Telia Mobilt bredband. Det innebär att kunderna får surfa fritt via turbo-3G-nätet under hela 2008. Det man behöver göra är att teckna ett fastpris-abonnemang för Telia Mobilt bredband mellan den 23 november och 31 december 2007 med en bindningstid på 12 månader. Abonnemanget kostar 199 kr/månad.

Fri turbo-3G-surf under hela 2008 gäller även för befintliga kunder som förlänger sitt fastpris-abonnemang för Telia Mobilt bredband före den 31 december. I den fasta månadsavgiften ingår förutom turbo-3G-surf, även surf via Telias övriga tekniker för mobilt bredband såsom Telia Homerun, ”vanligt” 3G och edge.

Från slutet av november kommer Telias kunder att kunna följa utbyggnaden via täckningskartorna på telia.se.

Telias turbo-3G har en bredbandshastighet på upp till 7,2 Mbit/s.