Telia erbjuder ungdomar unik karriärmöjlighet

Studerande och utexaminerade födda mellan 1980-1987 i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Litauen och Spanien har möjlighet att förbättra sin CV tack vare TeliaSonera som erbjuder två platser som ”Event Marketing trainee” och ”New Media Traniee” vid ESC 2007.

- Det här är en fantastisk möjlighet för oss att knyta samman våra mobila tjänster, musik och ungdomar, i samarbete med Nokia och European Broadcasting Union (EBU), säger Karin Moberg,

Ansökningsprocessen startar den 19 mars med ett kunskapstest angående mobila tjänster, ESC och Nokia via sms-frågor. Två finalister från varje land blir utvalda att träffa en jury i Stockholm den 11 april. Ansökan till tävlingen är öppen för alla i åldersgruppen och görs via www.telia.se/esctrainee eller via de lokala operatörernas hemsidor (Telia, Sonera, Netcom, Omnitel och Yoigo).

Som värd för 52:a Eurovision Song Contest i Helsingfors står det finska rundradiobolaget YLE. Under tävlingsveckan sänds två direktsända program: semifinalen den 10 maj och finalen den 12 maj. Det var den finska gruppen Lordi som vann ESC i Aten 2006.