Nils Djurklou ny PR-chef på TeliaSonera

Nils Djurklou, 41, blir i dag chef för TeliaSoneras koncernövergripande PR-grupp som bildades tidigare i år. Nils Djurklou kommer närmast från PR-byrån MS&L, där han arbetat som kundansvarig.

Nils var en av grundarna till PR-byrån Move, som i januari 2005 gick samman med JKL-byrån PRfabriken och bildade MS&L. Under sin tid på Move var Nils bland annat uthyrd till Comhem, där han under 1,5 år innehade positionen som informationschef. Dessförinnan har Nils Djurklou bland annat arbetat på Ogilvy PR och Florman PR & Communication.

– Nils Djurklou har en kompetens och en erfarenhet som gör honom perfekt att leda arbetet med att lyfta TeliaSoneras proaktiva mediekontakter till nya nivåer, säger Ola Palm Kallemur, chef för TeliaSoneras Medierelationer.

– TeliaSonera är ett oerhört intressant företag som just nu befinner sig i en mycket spännande period. Jag är naturligtvis mycket glad över att ha fått förtroendet och ser verkligen fram emot att anta utmaningen, säger Nils Djurklou.

Nils Djurklou tillträder som PR-chef på TeliaSonera den 15 oktober 2007.

PR-gruppen ingår som en del av TeliaSonera Media Relations, tillsammans med presstjänsterna för Finland, Sverige och koncernen.

-----------------------------------------------------------------------