Utslagna festivalbidrag tar revansch hos Telia - Déjà Vu med Velvet mest nedladdade låten från Telias Musikbutik i februari

Försäljningen av digital musik har gjort att nya artister och låtar snabbt tar sig in och börjar klättra på singellistorna. De bidrag som inte går vidare till finalen i Melodifestivalen finns till exempel tillgängliga i Telias Musikbutik direkt efter respektive delfinal.

- Allt fler upptäcker fördelarna med den digitala musikbutiken – den har alltid öppet och finns bara några knapptryck bort, säger Fredrik Rudberg, försäljningschef för mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige. Att ladda ned sin favoritmusik direkt till datorn eller mobilen blir allt mer populärt.

De mest nedladdade låtarna från Telias Musikbutik under februari 2008

1 Velvet Déjà Vu (Radio edit) Bonnier

2 Amanda Jenssen Do You Love Me SonyBMG

3 Andra Generationen Kebabpizza Slivovitza Warner

4 Basshunter Now You’re Gone (Radio edit) Warner

5 Lenny Kravitz I'll Be Waiting EMI

6 Leona Lewis Bleeding Love (Album Version) SonyBMG

7 Lillasyster Umbrella Gain

8 Alicia Keys No One (Radio Edit) SonyBMG

9 MIKA Lollipop Universal

10 Johnson & Häggkvist Lucky Star Warner

Telias Musikbutik är nordens största musikbutik med 4,5 miljoner låtar. Musikbutiken finns tillgänglig både på webben (www.telia.se/noje) och mobilportalen SurfPort. Den som köper musik till mobilen får en kod som gör att kunden även kan ladda ned låten till sin dator, utan extra kostnad (sk Dual Delivery).

----------------------------------------------------------------------

Ytterligare information till journalister lämnas av:

TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30