Smygpremiär för Amanda Jenssens nya singel i Telias musikbutik

Amanda Jenssens första singel ”Do you love me” har klättrat friskt på topplistorna sedan lanseringen i januari. Singeln gick då rakt in på digitallistans förstaplats där den stannade i hela 11 veckor.

Telia är ensam om att kunna erbjuda den nya singeln ”Amarula Tree” redan idag. Tre dagar före den officiella lanseringen, finns singeln tillgänglig för nedladdning i Telias musikbutik på nätet och i mobilportalen SurfPort. ”Amarula tree” kan dessutom laddas ned till ett extra förmånligt pris.

– Amanda fick en kanonstart med sin första singel och det har naturligtvis skruvat upp förväntningarna på ”Amarula Tree”, säger Johan Söderholm, Digitalt försäljningsansvarig på SonyBMG. Därför är det extra roligt att vi kan släppa singeln hos Telia redan idag.

Telias musikbutik är Nordens största musikbutik med 4,6 miljoner låtar för laglig nedladdning. Musikbutiken finns tillgänglig både på webben (www.telia.se/noje) och mobilportalen Telia SurfPort. Den som köper en låt via mobiltelefonen får en kod som gör att kunden även kan ladda ned samma låt till sin dator utan extra kostnad (sk Dual Delivery).

Lanseringen av Amanda Jenssens nya singel sker i samarbete med SonyBMG.

Ytterligare information till journalister lämnas av:

TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30