Succé för OS-sändningar i efterhand – Telias digitaltv-kunder använde SVT-play 122 000 gånger

Det tablåstyrda tv-tittandet utmanas allt mer av tjänster som gör att vi kan titta på vad vi vill, när vi vill - så kallade on-demand-tjänster. I en nyligen genomförd undersökning från Telia så säger 12 procent av svenskarna att de redan i dag använder video-on-demand och nästan 50 procent är positiva till att prova det.

– Det vi har bevittnat i samband med OS i Peking visar tydligt att on-demand-tjänsterna är här för att stanna. Det känns väldigt roligt att vi har kunnat ge våra kunder den här möjligheten i samband med ett av de största sportevenemangen någonsin, säger Erik Hallberg, chef för bredbandstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Sändningar från SVT-Play sänds i full tv-kvalitet i Telias Digital-tv. Förutom OS-sändningar från Peking så omfattar det avtal som SVT och TeliaSonera tecknat, för närvarande nyhetsprogrammen Rapport, Aktuellt och regionala nyheter samt Sportnytt. I avtalet finns en uttalad målsättning och en långsiktig strategi för att framöver kunna erbjuda ett betydligt större urval från SVT:s omfattande programutbud till Telias digitaltv-kunder.

Ytterligare information till journalister kan lämnas av:

TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30