Telia lanserar unik prenumerationstjänst för datorspel

Med Telia Spelprenumeration får kunderna tillgång till en spelkatalog på närmare 300 spel i olika kategorier. Här finns allt från avancerade spel som Ghost Recon: Desert Siege, Colin McRae Rally, Prince of Persia och Age of Empires II till arkadspel som Mumintrollet och Pacmania. Spelkatalogen utökas dessutom med nya spel varje månad.

– Vi tror att vår nya prenumerationstjänst kommer att gå hem hos alla spelintresserade. Inte minst gäller det barnfamiljer som i dag kan tvingas lägga stora summor på datorspel. Men en prenumerationstjänst kan alla i familjen spela sina favoriter och enkelt testa nya spel utan att det kostar skjortan och alldeles oavsett tid på dygnet, säger Erik Hallberg, chef Bredbandstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Två paket vid lanseringen

Telia Spelprenumeration finns inledningsvis i två versioner: ”Telia Spelprenumeration Familj” som ger tillgång till drygt 100 spel för 99 kronor i månaden och ”Telia Spelprenumeration Premium”, som ger tillgång till över 200 spel för 189 kronor i månaden.

Spelkatalogen kommer att utökas med nya spel varje månad. Nyheterna läggs då i Premium-abonnemanget.

För mer information om innehåll och villkor besök www.telia.se/spel

-----------------------------------------------------------------------

Ytterligare information till journalister lämnas av:

TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30