Telia lanserar nya mobilsurf-erbjudanden

Alla Telias mobilsurf-erbjudanden för privatkunder uppdateras nu för att bättre motsvara kundernas mobilsurfbeteende. Bland annat lanseras två helt nya erbjudanden för abonnemangs-, respektive kontantkortskunder. Dels Telia Mobilsurf Alltid, med surf upp till 500 MB för 99 kr/månad, dels Telia Mobilsurf Ofta för 29 kr/vecka som ger 100 MB att förbruka under en vecka.*

– Vi förändrar våra erbjudanden kontinuerligt utifrån efterfrågan och olika användarmönster. Att enkelt kunna surfa med mobilen och med kostnadskontroll har blivit allt viktigare för många, säger Ulrika Steg, chef för mobila konsumentaffären på TeliaSonera i Sverige.

iPhone 3G driver trenden – nytt iPhone-abonnemang för mobilsurf

Under andra halvåret 2008 ökade mobilsurfandet i Telias nät med 313 % jämfört med samma period året innan. Lanseringen av iPhone 3G på den svenska marknaden snabbade på utvecklingen ytterligare.

Även för iPhone 3G-kunderna presenteras idag ett nytt erbjudande, iSurf, med datatrafik om 1000 MB plus fritt surfande via Telias över 2200 surfzoner för en månadsavgift på 149 kr. iSurf kompletterar de tidigare abonnemangen för iPhone 3G: iMini, iMidi och iMaxi. På grund av den svenska kronans försvagning mot euron justeras även terminalpriserna på iPhone 3G.***

* Läs mer om övriga mobilsurferbjudanden på www.telia.se/mobilsurf.

** Maxtaxan gäller för allt mobilsurfande på Internet. Tidigare gällde maxtaxan bara för trafik via mobilens webbläsare.

*** På grund av svenska kronans försvagning mot euron justeras terminalpriserna på iPhone 3G från och med 2009-01-23. För kunder som tecknar något av iMini, iMidi och iMaxi-abonnemangen tillsammans med iPhone 3G 8 GB sker ingen prisförändring. Mer information finns på www.telia.se/iphone.