Lägg mobil och kontantkort i mat-korgen

– För de allra flesta svenskar är mobilen och att kunna ringa var som helst lika självklart som att handla middagsmat, därför är ICA en perfekt plats för Telia att finnas på, säger Patrik Granström, försäljningschef för den mobila affären i Sverige.

En undersökning om svenskarnas sommarvanor som Telia har gjort, visar att åtta av tio tänker ta med mobilen till stranden, ut i skogen och på grillpartyt. Drygt hälften tar med den till bryggan och en av tio tar med mobilen ner i badtunnan.

– Det finns många tillfällen under sommaren då en ny mobil behövs snabbt och lätt, säger Patrik Granström.

Mobiltelefon och Telia Refill säljs tillsammans i så gott som alla 1 360 ICA-butiker över hela Sverige. Mobilen är en Nokia 1209 och de Refill-kunder som laddar med 150 kr får 1 000 fria sms i 30 dagar. *

* Max två paket per hushåll. Startpaketet Telia Refill ger automatiskt prislistan Telia Refill Flexibel: Ladda ned 150 kr och ring för 0 kr/minut till Telias mobilabonnemang och sms:a för 69 öre i 30 dagar (just nu 1 000 fria sms). Den som registrerar sitt Refill får dessutom 100 kr att ringa för, eller 200 kr för den som är under 26 år.

Om Telias sommarundersökning 2009
Undersökningen genomfördes av United Minds i form av en e-postenkät under perioden 1 maj - 22 maj. Totalt besvarades undersökningen av 2 201 svenskar I åldersgruppen 18 år och uppåt. Urvalet av respondenter baserades på demografiska kvoter för att representera Sveriges befolkning utifrån kön, ålder och geografisk bostadsort.