Wasahamnen hetare än Kungsträdgården - Sommarstockholms populäraste surfzon ligger i Wasahamnen

Telia har drygt 2800 surfzoner över hela landet och antalet ökar kontinuerligt. Surfzonerna finns i köpcentrum och på hotell; i gästhamnar och på campingplatser. Men även på offentliga platser där människor samlas och uppehåller sig.

Surfzonernas popularitet ökar och blir en allt viktigare pusselbit i stockholmarnas jakt på ständig uppkoppling under sommaren. Enligt Telias Sommarundersökning 2009 upplever 47 procent av stockholmarna att det är begränsande att stå utan tillgång till internet under sommaren och 14 procent att det rent utav vore tråkigt. Dessutom jobbar 17 procent av stockholmarna mer utanför kontoret i år än förra året och allra helst vill Stockholmarna göra det i Stockholms skärgård (27 procent).

– Trådlös tillgång till internet ger större frihet att kunna växla mellan det privata och jobbet när det är fint väder. Det är ingen slump att både marinor och allmänna platser i stan placerar sig högt på listan. Vi gör vårt bästa för att erbjuda kunderna surfmöjligheter, till och med i gästhamnar längs våra kuster, säger Erik Hallberg, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Stockholms läns hetaste surfzoner:

1. Wasahamnen
2. Kungsträdgården
3. Fjäderholmarnas Gästhamn
4. Högalidsgatan
5. Eriksdalsbadet
6. Nytorgsgatan
7. Ryssgården
8. Globen torget
9. Stockholms Stadion
10.Zinkensdamms Idrottsplats
11.Gullmarsplan
12.S:t Eriksplan

Om Telia Surfzoner
För kunder med Telias mobila bredbandsabonnemang, Telias iPhone-abonnemang och Telia Mobilsurf Extra ingår surfzonerna utan datamängdsbegränsningar samt utan extra kostnad i flertalet abonnemang. Surfzonerna ingår också kostnadsfritt till och med 30 september 2009 för kunder som har Telia Privat bredbandsabonnemang. Allt som behövs för att komma igång är en bärbar dator med inbyggt wlan-kort eller en mobiltelefon med wlan-möjligheter.

Närmaste surfzon går att hitta genom att skicka ett sms med ordet surfzon till 4499 eller genom att gå in på Telias täckningskartor på www.telia.se. Mer information om Telias surfzoner finns även på www.telia.se/surfzon.