Telia förser Basefarm med internetkapacitet – och iPhone

Basefarm är Nordens ledande aktör inom internet- och applikationsdrift med kunder som TV4, Svenskt Näringsliv och Norweigan.

– Vi står inför fortsatt expansion på europeisk nivå och behöver en leverantör som kan möta våra och våra kunders behov av tillgänglighet, säkerhet och kvalitet. Telia är en outstanding partner och det är därför en självklarhet för oss att förlänga avtalet, säger Håkan Palmbäck, försäljningschef på Basefarm.

Telia tillhandahåller kapacitet på över 10 Gbit till Basefarms datahall i Stockholm genom tjänsten Telia ProLane. Detta gör Basefarm till en av Telias största kunder av internetkapacitet.

– Jag är väldigt glad att vi får fortsätta som helhetsleverantör till Basefarm, och att vi kan bidra till att Basefarm levererar säkra och stabila tjänster till sina kunder, säger Kenneth Boström, försäljningsdirektör, TeliaSonera Business Services.

Basefarm förlänger också avtalet om mobiltrafik och mobildata. Samtliga anställda på Basefarm får dessutom varsin iPhone. Avtalet om internetkapacitet löper på tre år och avtalet om mobiltrafik och mobildata löper på två år, till ett värde av cirka 8 miljoner kronor.

Om Basefarm
Basefarm grundades i juli 2000 i Norge med fokus på att leverera högkvalitativ drift av internettjänster till företag och organisationer som har internet som en viktig kommunikationskanal för att nå sina kunder. Den svenska verksamheten startade 2003 och i dag har Basefarm över 190 anställda i Sverige och Norge. Läs mer på www.basefarm.se