Telia lanserar 4G i Uppsala i år

Telia fortsätter utbyggnaden av nästa generations mobila bredband och under det tredje kvartalet lanseras 4G förutom i Uppsala även i Västerås, Göteborg, Malmö, Linköping och Lund.

– Snabb mobil Internetuppkoppling är en av de viktigare funktionerna för länsborna enligt resultatet i vår Trendrapport som presenteras idag. I år fortsätter vi utbyggnaden som ger fler svenskar chansen att koppla upp sig rekordsnabbt med 4G, säger Erik Hallberg, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Om 4G
TeliaSonera lanserade världens första 4G-nät i Stockholm och Oslo den 14 december 2009. Telias 4G-utbyggnad i Sverige kommer att fortsätta med fler städer under året.

4G tar den mobila bredbandsanvändningen till en helt ny nivå med hastigheter som är upp till tio gånger snabbare än dagens mobila bredband. Med 4G kan kunderna använda mer kapacitetskrävande tjänster som webb-tv, onlinespel, eller arbete med tunga filer och applikationer på samma sätt som med det fasta bredbandet, oavsett var man befinner sig.

Mer information hittar du på www.telia.se/4g och Trendrapporten hittar du på www.telia.se/trend