Telias butik i Nässjö utsedd till bästa småstadsbutik

Telia belönar varje år ett antal butiker och medarbetare för deras insatser under det gångna året. I år var det butikerna i Täby, Nässjö och Skövde som fick bäst betyg. Christina Ekberg, från butiken i Halmstad, och Anneli Åkerdahl, från butiken i Birsta/Sundsvall, fick ta emot de finaste personliga priserna efter att ha röstats fram som Årets säljare respektive Årets butikschef.

Årets småstadsbutik återfinns i Nässjö. Butiken har sin styrka i att hela teamet besitter en väldigt hög kompetens inom hela spektret av produkter och tjänster. Dessutom är de personliga relationerna på orten mycket goda.

- För ett tag sedan fick vi Dagens ros i Smålandstidningen personligen adresserad till samtliga anställda i butiken. Då känner man att den lokala förankringen är mycket god, säger en glad Ingemar Ekelund, butikschef i Nässjö.

Årets butik finns i Täby och Årets mellanstadsbutik finns i Skövde.

- Det är alltid lika kul att belöna duktiga medarbetare. Och med 85 butiker runt om i landet är konkurrensen om utmärkelserna hårdare än någonsin, säger Patrik Granström, försäljningschef TeliaSonera Sverige.

Så väljs vinnarna ut
Till grund för alla utmärkelser ligger ekonomiska utfall under året. I de individuella kategorierna nomineras fem personer utifrån uppnådda säljvolymer. Utöver hårda fakta bedöms även mjuka värden som servicegrad och kundupplevelse. Det senare undersöks bland annat av ”mystery shoppers” som löpande besöker butikerna för att utvärdera hur kunderna bemöts.