Telias butik i Täby utsedd till Årets butik

Telia belönar varje år ett antal butiker och medarbetare för deras insatser under det gångna året. I år var det butikerna i Täby, Nässjö och Skövde som fick bäst betyg. Christina Ekberg, från butiken i Halmstad, och Anneli Åkerdahl, från butiken i Birsta/Sundsvall, fick ta emot de finaste personliga priserna efter att ha röstats fram som Årets säljare respektive Årets butikschef.

Förra årets butikschef, Niclas Åding i Täby, fick i år kliva fram för att ta emot priset för Årets butik efter en omsättningsökning på 64 procent de senaste två åren.

– Med rätt personal och rätt attityd är allt möjligt. Vi lägger mycket kraft på att hjälpa kunderna komma igång redan i butiken, säger Niclas Åding.

Årets småstadsbutik återfinns i Nässjö och Årets mellanstadsbutik hittar man i Skövde.

– Det är alltid lika kul att belöna duktiga medarbetare. Och med 85 butiker runt om i landet är konkurrensen om utmärkelserna hårdare än någonsin, säger Patrik Granström, försäljningschef TeliaSonera Sverige.

Så väljs vinnarna ut
Till grund för alla utmärkelser ligger ekonomiska utfall under året. I de individuella kategorierna nomineras fem personer utifrån uppnådda säljvolymer. Utöver hårda fakta bedöms även mjuka värden som servicegrad och kundupplevelse. Det senare undersöks bland annat av ”mystery shoppers” som löpande besöker butikerna för att utvärdera hur kunderna bemöts.